Exprimer mon avis

Is Med Civil Society ready for Advocacy?/هل المجتمع المدني لدول المتوسط مستعد لمناصرة عابرة للحدود؟ Retour vers l'agenda

Quand?

29 Mars 2021

Partager l'événement sur

Région(s) concernées par cet événement: Tunisie et 1 autre(s) régions

Med Dialogue for Rights and Equality is organizing its fifth session of a series of online public debates on civil society’s challenges in the region on April 1st, 2021 at 5.00 pm (CET). This session will be held under the topic : “Is Mediterranean civil society ready for advocacy beyond borders?” and will aim at making a balance of advocacy practices beyond borders in the Mediterranean and tackling main challenges in this field.
Click here to register and to learn more https://cutt.ly/AhMlaFD
This interesting event will gather #Mediterranean prominent speakers as well as participants from different backgrounds like #civil #society #activists#researchers and #journalists from euro-Mediterranean countries to find out about available spaces for cross-border activities on the southern shore and between the two shores aiming at changing policies and laws. In addition to that, participants will have the opportunity to address their questions and remarks to the speakers by writing in the chat form.
To this end, do not hesitate to share this invitation within your network and confirm your participation on Zoom by filling in the registration form or watch it directly on Facebook live in its original language.
Practical information:
*The debate will last 90 minutes
*It will be hosted on Zoom and also broadcasted live on Facebook.
*English, Arabic and French translations will be provided on Zoom only, for registered organisations/ persons.
*Questions raised by participants will be addressed to the panel in writing via the chat form.
*Your Zoom access to the debate will be sent to you by email, within 24 hours before the event.
It is recalled that this series of online debates is held within the framework of the Med Dialogue’s online publication “Bridging the sea: A review of Mediterranean civil society” which was released on February 18th 2021, and exploring the work and role of Mediterranean civil society networks and entities, working in the region on different topics (i.e.: #migration#human #rights#cultural understanding, #environment). The publication is available on Med Dialogue programme website: https://meddialogue.eu/…/Publication-Bridging-the-sea.pdf
ينظم برنامج حوار المتوسط للحقوق والمساواة في جلسته الخامسة المتضمنة لسلسلة من النقاشات العامة عبر الإنترنت حول تحديات المجتمع المدني في المنطقة وذلك في الأول من أبريل/ أفريل 2021 على الساعة 5.00 مساءً (بتوقيت وسط أوروبا). ستعقد هذه الجلسة تحت عنوان « هل المجتمع المدني لدول المتوسط مستعد لمناصرة عابرة للحدود؟ » وستهدف المناقشة حول كيفية تحقيق التوازن بين ممارسات المناصرة العابرة لحدود البحر الأبيض المتوسط وأيضا التصدي للتحديات الرئيسية في هذا المجال.
للتسجيل إضغط على هذا الرابط https://cutt.ly/AhMlaFD
وفي هذا السياق، سينضم للجلسة مشاركين من ذوي خلفيات مختلفة من نشطاء المجتمع المدني، وباحثين وصحفيين من الدول في منطقة المتوسط، للتعرف على المساحات المتاحة للأنشطة العابرة للحدود بين ضفتي المتوسط والهادفة إلى تغيير السياسات والقوانين. بالإضافة إلى ذلك، ستتاح للمشاركين الفرصة لتوجيه أسئلتهم وملاحظاتهم للمتحدثين من خلال الكتابة في نموذج الدردشة.
معلومات عملية:
* سيستمر النقاش لمدة 90 دقيقة مع توفير الترجمة للغة العربية والفرنسية للمنظمات / الأشخاص المسجلين.
*ستتم استضافة النقاش على منصة زوم كما سيتم بثه مباشرة على فايسبوك
*سيتمكن المشاركون المسجلون فقط من الولوج إلى منصة زوم والاستفادة من خدمة الترجمة المقدمة ، وفي الوقت ذاته، يمكن لبقية المشاركين متابعة النقاش على فايسبوك مباشرة والتفاعل مباشرة مع المتحدثين من خلال كتابة التعليقات والأسئلة.
ومن الجدير بالذكر أن هذه السلسلة من النقاشات المقامة عبر الإنترنت ستُعقد في إطار نشرة حوار المتوسط عبرالإنترنت « تشييد الجسرالبحري : مراجعة للمجتمع المدني المتوسطي ” والتي صدرت في 18 فبراير/ فيفري 2021 ، والتي تستكشف عمل ودور المجتمع المدني المتوسطي وكذلك الشبكات والكيانات العاملة في المنطقة في مواضيع مختلفة (مثل: الهجرة ، حقوق الإنسان ، التفاهم الثقافي ، البيئة).
https://meddialogue.eu/…/Publication-Bridging-the-sea.pdf

Organismes impliqués

Plus d'informations

Pour plus d'informations, vous pouvez contacter l'équipe organisatrice:


Réseaux sociaux

Ajouter sur l'agenda Google Rejoindre sur

Événements à venir

GAME في الشارع

Parking Stade Chedly Zouiten à partir de 10:30

La gestion des déchets en Tunisie: Etat des lieux et Perspectives »

la faculté des sciences juridiques, politiques et sociales de Tunis. à partir de 08:30

Découvrez encore plus d'événements sur Jamaity en allant sur l'agenda associatif


Vous souhaitez découvrir plus d'événements impliquant des associations de la société civile tunisienne?
Essayez la rubrique Agenda associatif de la plateforme



Supporté par

Réseau Euromed Logo UE Logo